יום רביעי, 9 בספטמבר 2009

גישת עיצוב "נסיבתית"

אופנת "יוטיליטי" – אנגליה

במלחמת העולם ה-2

גויסו הגברים למלחמה והנשים הועסקו בתעשיה.

רוב המשאבים הופנו למלחמה

כך שנוצר מחסור בחומרי גלם לתעשיה

בעיקר לאוכלוסיה המקומית.

מחסור בבד יצר אופנה שהשתמשה
בשאריות בד שהיה מיועד למדי החיילים.

השמלה עשויה מחלקי בד שנתפרו אחד לשני

צמודה לגוף בעיצוב דומה למדי צבא.



אל ליסיצקי, דוכן נאומים

ששימש את לנין מנהיג המפלגה

הקומוניסטית בברית המועצות, 1920

להפצת רעיון הקומוניזם כערך עליון.

מבנה עשוי מתכת.

זוית המבנה משדרת תנופה וקידמה

של המהפכה הרוסית.

העיצוב שרת את רעיון המהפכה הקומוניסטית.


גישת עיצוב "נסיבתית" מייחסת משקל לנסיבות חברתיות, כלכליות ופוליטיות והשפעתן על העיצוב. גורמים נסיבתיים (פוליטיים, חברתיים וכלכליים) השפיעו על עיצוב המוצר. העיצוב כתופעה השפיע בסופו של דבר, לאחר זמן, על החברה, הכלכלה והפוליטיקה.
המעצב לא רק משפיע על צורת המוצר, הוא נושא תפקיד חברתי ופוליטי.


גישת עיצוב נסיבתית נוצרה מסיבות של לחץ פוליטי, חברתי וכלכלי. למעצב ניתן גם תפקיד חברתי ופוליטי. הוא מודע להשפעת מוצריו על קהל היעד. קיימת סיבה לעיצוב מוצר מסוים. המעצב משפיע על המשתמשים ועל סביבתם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה