יום שני, 15 בפברואר 2010

* השפעת מלחמת העולם ה-2 על העיצוב בארה"ב

ארל הארלי, מכונית קדילק, שנות ה-50

לאחר מלחמת העולם ה-2 החלו המדינות המנצחות והמנוצחות לשקם את הכלכלה ולעבור לייצור לצורכי שלום. ההתפתחות הטכנולוגית המהירה שהושגה לצורכי מלחמה הופנתה עתה, לעת שלום, לצמיחה תעשייתית. שינויים חברתיים ותרבותיים בעידן של התפתחות תקשורת המונים יחד עם התפתחות הסחר הבינלאומי, תרמו להגברת הצמיחה. לעיצוב היה חלק חשוב כמקדם מכירות. עיצוב הביא לאווירה אופטימית לקראת עתיד חדש.
בארה"ב חלו שינויים חברתיים. לחיילים שחזרו משדה הקרב הוצעו תוכניות שיקום, לימוד מקצוע ועזרה בלימודים במכללות. תופעת ה-"Baby-Boom" (ילודה מוגברת לאחר מלחמה) הגבירה את הצריכה בתחום הרהיטים, מכוניות, בנייה ומגורים ועוד. רבים עברו להתגורר מחוץ לעיר, דבר שהוביל לסלילה של כבישים מהירים. התפתחה התעופה האזרחית. תרבות הקניה במרכזי קניות החלה להתפתח. השיווק והפרסום, תעשיית האריזות, הצפייה בטלוויזיה הגבירו את הצריכה.
בתחום המכוניות חלה התפתחות מעניינת. ארל הארלי, מעצב הבית של חברת ג'נרל מוטורס, עיצב מכוניות עם דימויים מעולם התעופה, ללא קשר עם המבנה המכאני של המכונית.
שאלות חזרה:
1. ציין את השינויים שחלו בהשפעת הטכנולוגיה לאחר המלחמה.
2. ציין את הסיבות שהביאו להגברת הצריכה לאחר המלחמה.
3. תאר את מכונית הקדילק מבחינת סגנון, קו ומקור השראה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה